Wake up!

Idag var en berikande dag på skolan. Jag började med ett mindre smart drag som att springa. Min förkylning har precis släppt men en jobbingrunda blev overkill. Dels orkade jag knappt ta mig runt slingan vi sprang, och efter började min hals göra ont när jag sväljer. Så 0-1 till mig.

På moderna idag kollade vi på tvåorna, vilket var intressant på flera plan. Jag hann pendla mellan "jag ska sluta dansa" och "nu gör jag dansrevolution" till "nej, jag är inte bitter".
Jag vet att jag sagt det förr och här kommer det igen. Sverige har inte min typ av modernt. Sverige är för inriktat på teknikövningar, istället för att blanda teknik och dans. Sveamodernt är för litet, detaljerat och har en förkärlek till sittben/hälar till galenskap.

Det som är bra med Sveamodernt är att du blir kroppsmedveten och under dig själv, vilket gör dig snabb och ökar möjligheten till att röra sig stort.
Men utan omväxling från det jag skrev tidigar så kommer man ju aldrig dit till att faktiskt börja röra på sig.
Jag måste säga att jag är lika mycket fascinerad som skrämd.

Pratade med min moderna lärare om bland annat detta och fick härlig respons.

Dagen fortsatte på med balett och teater som gick bra. För att fortsätta till elevrådet som hade möte.

Jag skulle vilja påstå att dagen i det stora hela är/var ett wake up call för mig och min dans. Det har varit lite för mycket prat och för lite verkstad under det här året.
Visst, jag har försökt att hitta modern dans utanför skolan men inte till 100%. Vilket jag vet varför och jag har inte haft annan möjlighet. MEN.

Nu har jag energin, inspirationen och desperationen att ro detta i land.

Vill man ha något gjort, ska man göra det själv. Jag skapar mitt liv. Jag bestämmer själv hur bra jag vill bli.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback