Högalidsgatan VS Körbärsvägen

Ja nu vankas det flytt. Hösten är verkligen en flytta-ihop-höst. Vet minst sex par som blir sambos till hösten.
Och man vill ju inte vara utanför den statistiken:)
Från och med imorgon har vi lägenheten men jag har sagt upp min nuvarande till 1 juli. Nu har jag två veckor på mig att packa och städa för att bege mig mot min första tid som sambo:) Spännande vill jag lova!
Att gatan dessutom låter som hämtad från en Astrid Lindgrens saga är ett starkt plus.

Kom hem igår från tyskland. Det var sista gången på ett låååångt tag. Sista gråtfyllda avsked på ett låååångt tag.
Sista gången vi sjöng Beatles All my loving med röda ögon och krampaktiga kramar. När vi ses igen är det slut med allt det. Då är det vi PÅ RIKTIGT. Boo och Foo.
Vi har bara uppförsbacken kvar. 33 dagar. Det ska vara en uppförsbacke i slutet. En sista prövning. En chans att visa vad man lärt sig under vägen hit. Och jag har lärt mig. Massor. Om mig själv, om Boo, om kärleken, om livet, om münchens flygplats, om Arlanda, om Kastrup, om längtan, om saknad, om väntan, om tvivel, om tacksamhet.
Jag vet att det inte är över än. Att det är 33 dagar kvar. Men när jag jämför det mot våra två år som vi redan lagt bakom oss och överlevt, då känns 33 dagar som en flugskit i rymden.

Adios!

Kommentarer
Postat av: Amanda Lykke Eriksen

Åh, hvor jeg elsker dig Foo!!!! Fik helt tårer i øjnene, da jeg læste dit indlæg. Du gør mig til verdens lykkeligste menneske Elina, og jeg er SÅ taknemmelig for, at vi så snart kan få en hverdag sammen. Du er det bedste jeg har! Elsker dig min nuss nuss!

2009-06-16 @ 19:44:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback