Bu eller Bä?

Har ett problem som jag behöver hjälp med.
Jag har två jobb som ska utföras på helgerna. Ett i Stockholm, Kungsängen och ett i Borlänge. Kollade med tågtider så att allt skulle passa och gå ihop. Allt blev bestämt och löst för alla inblandade.
Sen ändrade Sj sina tider, så kom problemen.
Nuvarande problem:
Jag jobbar i Stockholm på på lördagar 09.00-19.00 och börjar i Borlänge 10.00-15.00.
Sista tåget från Stockholm till Borlänge går 17.44 och sista bussen går 18.20. Crap, det går inte att ta sig till Borlänge på lördagkväll. Tidigaste tåget på söndagmorgon avgår 07.58 som innebär ett byte i Gävle vilket innebär att jag är framme i Borlänge 11.48. Tåget efter går 09.44, utan byten. Då är jag framme 12.08. Bussen går 10.40 och är framme 13.20.
What to do?
Lösning 1)
Jag försöker ändra jobbtiderna i Borlänge. Konsekvens: Det berör en hel musikal. Samt att jag inte får helg, alls.

Lösning 2)
Jag försöker ändra jobbtiderna i Stockholm. Konsekvens: Får mindre timmar, vilket ger mindre pengar samt krångel för dem. Jag får lite mer helg.

Lösning 3)
Jag försöker byta dag. Konsekvens: ALLA berörs. Det blir ändring för alla och det är många vi pratar om. Jag får mest helg med den här lösningen.

Hjälp mig!

Kommentarer
Postat av: Jonas

Rent spontant så röstar jag på lösning 2. Men ja, det är ju medel(läs svensson)-vägen. Fast å andra sidan så tycker jag att du ska ha liite helg i alla fall. För helg måste man ha ibland.



Men det beror ju på. Hur mycket pengar pratar vi om? vilket är viktigast enligt dig?



lill-morbrorkram!

Postat av: Sara

Sara tänker: Är det inte skönast att vara i Borlänge på lördag och ta ett tåg till stockholm igen på söndag, så blir det inte lika mycket styr när du ska till skolan på måndag, dessutom så kan du åka till borlänge på fredag nån gång ibland och då blir det inte lika stressigt kanske. Svårt. Hoppas oavsett vilket val du gör, hoppas det går bra!

2009-01-11 @ 22:12:23
URL: http://saralu.blogg.se/
Postat av: Sara

Sara tänker: Är det inte skönast att vara i Borlänge på lördag och ta ett tåg till stockholm igen på söndag, så blir det inte lika mycket styr när du ska till skolan på måndag, dessutom så kan du åka till borlänge på fredag nån gång ibland och då blir det inte lika stressigt kanske. Svårt. Hoppas oavsett vilket val du gör, hoppas det går bra!

2009-01-11 @ 22:13:07
Postat av: Sara

Sara tänker: Är det inte skönast att vara i Borlänge på lördag och ta ett tåg till stockholm igen på söndag, så blir det inte lika mycket styr när du ska till skolan på måndag, dessutom så kan du åka till borlänge på fredag nån gång ibland och då blir det inte lika stressigt kanske. Svårt. Hoppas oavsett vilket val du gör, hoppas det går bra!

2009-01-11 @ 22:13:39
Postat av: Sara

Sara tänker: Är det inte skönast att vara i Borlänge på lördag och ta ett tåg till stockholm igen på söndag, så blir det inte lika mycket styr när du ska till skolan på måndag, dessutom så kan du åka till borlänge på fredag nån gång ibland och då blir det inte lika stressigt kanske. Svårt. Hoppas oavsett vilket val du gör, hoppas det går bra!

2009-01-11 @ 22:14:25
Postat av: Andreas

Lösning 3! (;

2009-01-11 @ 23:42:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback