Cullberg

Så förtäljer historien om Cullberg och Elina:

Cullberg vill starta ett projekt för öka samarbetet med unga dansare. Vad innebär då detta?
Att de hade en workshop/audition förra helgen endast för årkurs 1 från Balettakademien och årkurs 1 från Kungliga svenska balettskolan förra lördagen.

Informationen vi fått var att de ville se oss dansa och se vilken nivå vi befinner oss på, välja ut de som dem anser passa som under två års tid får träna med kompaniet. Plus en gallring till andra året.

Förra lördagen samlades vi, nervösa som attans, i studio 4 redo för balett. Det var Libby Farr, en amerikanska som jobbar mycket i Berlin. Hon var kanon! Mycket bra pedagog och härlig musik.
Efter hade vi repetoar med Johanna Lindh, dansare i Cullberg. Vi dansade final ur ett stycke av Johan Inger till Bolero av Ravel. Grymt kul!!! Gahh underbart. Men det var lite som när man dansade street för första gången. Jag gjorde stegen men fick aldrig till känsla som gör att det ser så där äckligt proffsigt ut.

Efterpratet med Anna Grip löd:
Första året av det här projektet får alla de som vill vara med på träning med kompaniet. De tycker att det kommer ske en naturlig gallring redan där. Det kommer vara på lördagar och långt ute i Hallunda. De tror att många kommer falla bort på grund av det.
Ha! inte jag i alla fall.
Men att det kommer en gallring till andra året. Och den kommer jag att klara har jag bestämt:)

Så nu ska jag ha repetoar med Cullberg på lördagar under tvåan på ackis:D
 an jag bli lyckligare?? nej, tror inte det. Jag ska fan bli bäst!

Kommentarer
Postat av: Camilla

ÅH VA ROLIGT!!!!:D:D:D:D Klart du ska bli bäst! Du är alltid bäst i mina ögon:)

Postat av: HannaMaria

question:

hur tror du dom ställer sej till sånna som kommer i efterhand? typ jag? eller är jag redan ute ur leken?

2009-04-02 @ 20:16:43
URL: http://hannamariaalbertsson.blogg.se/
Postat av: Sabina

Kör hårt! Attans så roligt. De där fixar du!

2009-04-02 @ 22:49:19
URL: http://sassanbrassan.blogg.se/
Postat av: Flip flop

ÅH!! Grattis!! Vilken chans! Klart du ska ta den!!

2009-04-05 @ 20:10:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback