par i skador

Hej, hej, apan här.
vet inte riktigt vart jag ska börja idag. Inte för att det hänt något otroligt men, ja svårt ändå.
Två skador lyckades jag med idag i alla fall. Bravo Elina.
Den första kom efter lunchen när vi höll på att värma upp till jazzen. Jag och Marie höll på och toka oss lite och gjorde en lek, som vi inte trodde var så farlig. Vi stod på händerna och fötterna i armhävningsposition och leken gick ut på att slå på den andras händer. Den som först fick in 10 slag vann. Skitbra grej om man vill bli varm snabbt och i hela kroppen. Vi lyckades i alla fall på sista slaget köra ihop händerna så pass att min lillfingerled knakade till. Aj. Inte fingret utan leden liksom. Pratade med min lärare om kallt eller varmt var bra, men tydligen spelade det inte så stor roll utan det är mer skönt med kallt. Men det är ju dumt att öka blodcirkulationen i kroppen för då blir det att göra ännu ondare och bli ännu mer svullet. Så hon lät mig bestämma om jag skulle dansa eller inte.
Gott folk, smarta, underbara ni, ni hör ju själva hur dumt det låter. Nej jag kan inte dansa för att min lillfingerled gör ont. Alltså nej.
Så jag dansade på en power jazzklass, och en kontaktimproklass efter. Nu känner jag mig inte så matcho längre. Nu gör det ont och jag kan knappt använda höger hand. Smart Elina!

Ok, skada nummer två:
På kontaktimpron, som för övrigt var skitkul!, skulle vi improvisera olika upp och nedgångar till golvet i ett flöde över golvet. Förstår nu att kanske endast dansarfolket förstår hur och vad jag menar.
Men hur som helst skulle jag göra en rysk kullerbytta och mitt i den så vet jag inte vilken axel jag vill rulla över. Igen, smart Elina!
Höger sida av nacken knakar till och nu har jag ont där med. Kan titta helt smärtfritt till vänster men inte till höger. Framförallt kan jag inte luta huvudet åt höger.
Suck.
Och det är jobbiga skador som bara tiden kan fixa. Morr.
Så nu blir det tröstätning av choklad, samt skönt att ha en ursäkt för att inte kunna diska:)


Kommentarer
Postat av: Kappahl:)

Nämen va?! fick du också nackspärr?! hoppas det går över min skadade vän!

2008-09-17 @ 22:13:14
Postat av: Sara

Människor som är födda utan armar/händer får lära sig att diska med fötterna - bara att börja träna!!! =)

Postat av: haha diska med fötterna!? ingen rast ingen ro =)

2008-09-18 @ 14:58:36
Postat av: Anonym

lilla gumman... stackars, allt kommer på en gång, det brukar ju vara så försök ta det lugnt och bestäm dig vilken axel du ska rulla över och håll dig till det för the bövel! =) jag känne rmed dig , men det går över.. för hoppningsvis snart pussar, ajg vill komma och hälsa på snart.... men det tar nog nån måndag tilll..

2008-09-18 @ 15:00:08
Postat av: Anonym

hej det är ylva förresten som la de tv senaste kommentarerna =)

2008-09-18 @ 15:00:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback