Iwanson VS Akis

Nu är jag inne på slutet av min fjärde vecka(!) på akis, eller rättare sagt Balettakademien. Shit, vart tar tiden vägen!?
Ikväll är första kvällen på veckan som jag inte haft något speciellt att göra efter skolan vilket göra att jag börjar planera på en gång. Ikväll ska det hinnas diskas, duschas, fixa inför imorgon, lagas mat, städa, handla och sen skulle jag även vilja få känna den här efterlängtade ro i kroppen och kanske bara se en film?
Inser förtvivlat att klockan tickar onådigt vidare utan hänsyn till min planering...
Kanske får omstruktuera lite.

Men hur som haver så är detta ganska intressant. Vi ska nu jämföra Iwanson mot akis i deras tuffaste dagar.
Ok, den hårdaste dagen på Iwanson var när jag gick i tvåan och det var onsdag. Då var det nämligen detta schema:
Balett    9.00-10.20
Pause i 10 min
Modernt  10.30-11.50
Pause i 10 min
Jazz   12.00-13.20
Pause i 10 min
Hiphop 13.30-14.50

Ni ser ju själva hur galet det var med all den här hårda träningen och 10 min pause för att hinna äta en frukt, byta kläder och kanske eventuellt hinna gå på toaletten. Those days are gone. Nu ser min hårdaste dag på akis ut så här:

Danshistoria, teoretiskt  9.00-10.00
Pause i 30 min
Balett 10.30-12.15
Lunch i 75 min
Jazz 13.30-15.00
Pause i 30 min
Modernt 15.30-17.00

Här kommer det härliga, med så långa pauser som på akis så slutar vi seeeeent. MEN! med de långa pauserna hinner jag äta mer, då orkar jag mer på lektionerna och får ut mer av klasserna än vad jag fick på Iwanson.
Det roliga är att jag är minst lika trött nu som när jag gick på Iwanson.
Nu när jag ser tillbaka på de två åren fattar jag verkligen inte hur jag orkade. Att jag inte blev mer trasig i kroppen!

Så, med detta facit ochmed tanke på vad jag skrivit förr om hur smart den här skolan är, borde jag känna mig hemma och nöjd.
Varför gör jag då inte det?

Kommentarer
Postat av: Iwanson eleven Maria

Herregud vilken jämförelse din hårdaste dag är inget mot vår hårdaset dag..

9.00-10.20 Balett

10 min pause

10.30-11.50 Drama

10 min pause

12.00-13.30 Modernt

10 min pause

13.40-15.00 Jazz

15.00-16.00 Moderndtec. coach

16.00-17.00 Akrobatik



Välkommen till trean Maria ;)



Hoppas allt e bra med akis livet känns rätt sjukt att tänka att du lever ett dansar liv i stockholm nu och går på kenneth kvarnström och grejer..well



vi ses snart

kram maria

2008-09-11 @ 22:00:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback