Metabolisk ålder

jahadu, det här inlägget skulle handla om dagen idag, om min ljumske som fortsätter att vilja ha extra uppmärksamhet och kärlek.
Men dagen tog en intressant vändning när jag för ca en timme sen skulle gå ner till affären och handla lite.
Utanför affären stod det två damer som erbjöd en gratis hälsokontroll. Vikt, fett %, vatten %, kg muskler, viloförbränning, benmineral, metabolisk ålder och sånt där trevligt.
Jag var inte sen med att hoppa på erbjudandet dansnörd och träningsfreak som jag är.
Saken är den att jag så lätt glömmer bort att jag är lite känslig för sånt där, Iwanson har fan satt sina spår.
Men de flesta värdena var bra och ok även om det säger knas i huvudet ett tag efter. Men min metaboliska ålder var inte ok. Den var inte mycket mer än vad jag är men om vi tittar på min situation så tycker jag att det är konstigt att kroppen är äldre än vad den är.
1. Jag har ALDRIG rökt i hela mitt liv. Inte ens prövat ett bloss. Dock tyvärr passiv rökning när det fortfarande var lagligt att röka på krogen.
2. Jag dricker inte alkohol. Jag har smakat men ALDRIG varit full i hela mitt liv.
3. Jag dansar. Dans är otroligt mångsidig träning för kroppen så hela paketet mer eller mindre, tränar jag varje dag.
4. Har dansat på heltid i 5 år.
5. Utöver det tränar jag även annat.
6. Jag är otroligt noga med att få i mig det jag ska ha.
7. Äter mer eller mindre ekologiskt.
8. Semiveggo. Äter fisk och kyckling ibland men mest är det bönor, linser, tofu och quorn.
9. Tar protein- och oljedrink 1-3 gånger varje dag.
Mitt minus blir att jag hinner inte alltid sova tillräckligt och att jag är lite för bra på att oroa mig för saker.
Men kom igen, då ska fan inte min metaboliska ålder vara mer än min biologiska!
Hon som gjorde testet vet ju inte vem jag är eller vad jag gör så hon undrade om jag inte skulle ta och börja träna lite kanske. Fint, tack, hej!
Suck.

Kommentarer
Postat av: Knirr-Knarr

Vem fan bryr sig om något så ynkligt som Metabolisk ålder, herregud Elina, din bra-het är så stor att den övervinner alla åldrar som finns, typ. Men liksom, det spelar ingen roll, du är du och hej hopp för det! Massor med kärlek! Vi syns i helgen! Puss och Kramkalas!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback