Hjärnspöken

Alla har vi dem, mer eller mindre. Men de finns där. Kraven göder dem ordentligt och friskt.
Hur gör vi dem mindre? Hur undgår vi att de växer? Finns det tips och trick för att få dem mindre aktiva?

Idag sa jag en tanke högt för första gången. Tänkte kolla om den blev mindre, större, dummare eller bättre. För den finns där minst en gång om dagen. Jag vet att tankens kraft är fenomenal så det vore trevligt om tanken kunde bli mindre eller mindre viktig.
Idag sa jag den högt.
Det är märkligt det där för ibland känns det som att om jag inte säger den högt, får den inte så mycket energi av mig och slutligen glöms den bort. Andra dagar känns det som om jag sprängs om den inte får komma ut i luften.
Ibland när jag sagt saker högt har det hjälpt, och andra gånger har tanken stannat kvar. Blivit mer etablerad.

Ja, hur gör vi dem mindre?

Kommentarer
Postat av: Linnea Eriksson

Gud vilken bra fråga, synd att jag inte har några svar.. säg till om du kommer på nåt.. ;) kram!

Postat av: Hmatte

hur va det den här gången? mer etablerad? försvann?

hoppas det försvann för det vore så sorgligt om DET hjärnspöket fick rötter! okej?

2008-11-11 @ 20:52:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback