Buisness class

Hemma igen. Överlevde att jobba 10 timmar lördag och 10 timmar söndag samt första dagen i skolan idag efter lovet.
Men oj jag känner mig som en rockie! Kroppen och jag samarbetade inte för fem öre; Psyke-Somo= Error...idag i alla fall.
Vet att det kommer säkert funka på fredag igen men just nu HATAR jag lov. Det är så tungt att komma tillbaka, vet att det bara är att kötta på men fuck det är uppförsbacke och hällregn att komma tillbaka. Känner dessutom av min hals. NEJ!! jag vägrar bli sjuk. Det skulle jag varit på lovet. Det är inte ok att bli det efter lovet. Jag vägrar.

Har konstaterat att min balettlärare inte är den bästa. Eller det visste jag väl redan men jag har tyckt att hon funkar. Men idag gjorde hon misstaget, misstaget som jag dömer alla lärare på. Om man på första lektionen efter ett lov, oavsett längd, förespråkar grand batteman och/eller extrem streching, då är man enligt mig en osmart lärare. Osmarta lärare är farliga för dansare då de oftast ger fler skador än nödvändigt.
Det är väl faktiskt vanligt sunt förnuft att man inte direkt efter lov går ut i extrema positioner! Jag är en vuxen människa och jag tar själv ansvar för min kropp så jag kan inte lägga allt ansvar på läraren, det förstår jag med, men! man gör inte så på första klassen efter lov. Punkt. Och jag ogillar osmarta människor.

Har inte känt av ettan-syndromet så mycket än. Kanske för att jag fortfarande behöver träningen för att komma i form. Kanske för att skolan och allt är så nytt. Men nu börjar jag känna det mer och mer. Klassen går faktiskt i ettan. Låter det knasigt? Det jag menar är att klassen, nivån är ettan. Inte dansmässigt, inte alls, vi är en bra klass med hög nivå.
Men folk generellt har svårt att pull their shit together. Vilket är dumt, onödigt och alla blir lidande. På det sättet min klass verkligen i ettan. Just shut up and do it.
Nu låter jag lite bitter men utöver detta så gillar jag verkligen min klass och skulle inte vilja byta.

Flög förresten hem i Buisness class. Hel knasigt. Planet var fullbokat och de enda platserna som var över när jag checkade in var i Buisness class:)


Och när man flyger i Buisness class så får man en priority tag på väskan så den kommer bland de första när man ska hämta bagaget. Löjligt!

Kommentarer
Postat av: pylva

hehe, handlar inte det lite om att de är yngre än dig också och kan inte riktigt suck it up? =) du är ju vuxnare ;) än de ändå =) ungdomen nu förtiden r bortskömda... =) haha

2008-11-04 @ 20:05:48
Postat av: elina

haha hur gammal låter inte jag nu då?!:)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback