rosa skimmer vs moln

Tillståndet började vid 11 års ålder och höll i sig rätt länge faktiskt med tanke på hur länge saker varar i våran värld.
Från den första dagen, från den första sekunden var jag fast. Fast och kär.
Sedan dess var det ett rosa skimmer, en förgylld guldkant som varade i 11 år!
11 år av härlig navitet med rosa skimmer inramat med kanter av guld.

När jag föll för 2,5 år sedan, föll jag hårt och långt ner i den brutala och kalla verkligheten.
Rosa skimmret är grå orosmoln och guldkanterna är smala streck.
Reglerna är utbytta, nya och lite hårdare än de reglerna jag trodde gällde.
Det tog ett tag och litervis med tårar innan jag accepterade fallet och de nya reglerna. Eller accepterade gjorde jag nog aldrig och kommer heller inte att göra för det strider så mycket mot mina normer och livsvärderingar.
Men jag förstod tillslut att de nya reglerna är här för att stanna. Att det är efter dem jag måste spela efter.
Då är frågan Vill jag spela med de nya reglerna?


Kommentarer
Postat av: Maria J

Nämen!! nu hittade jag ju till din blogg, va roligt! :) den ska jag börja läsa!

tack för en kul dans dag idag , :) det var verkligen skit skoj dag!

Kram på dä!
Rizzo


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback