Ja VS nej?

Orkar egentligen inte göra den här dumma listan. Känns som att jag gjort den 100 gånger redan...
Har egentligen en känsla åt vilket håll det lutar, men listor är bra att göra i fall.


                         JA                                                                  NEJ
1)                                                                              1)
Tre år av träning.                                                     Tre år av träning.
Man blir ju aldrig klar med dans så                     Då sitter jag "fast" på en skola i tre år till, och jag har redan gjort 2 år.
träning är alltid välkommet.

2)                                                                              2)
Läget.                                                                       Läget.
Ska man hålla på med dans i Sverige              Då blir det ett år till med distansförhållande. INTE det roligaste.
lär man hålla till i Stockholm.

3)                                                                               3)
Kostanden.                                                              Kostnaden.
-                                                                                   Då går det tre år till hos CSN, vilket ger mig ett år till. Ett år räcker inte till,
                                                                                   till exempel en koreografutbildning. Ett år räcker inte till mycket alls faktiskt.

4)                                                                               4)
Tryggheten.                                                             Tryggheten.
En enorm trygghet att veta vad jag ska              Mindre trygghet. Vilket i och för sig är mer utvecklande mentalt för ett
göra i tre år. Att få dansträning i tre år                trygghetsfreak som jag.
på en känd och bra skola.

5)                                                                               5)
Kontakter.                                                                Kontakter.
På balettakademien får man under                   Kanske lite svårare till en början, men det är ju svårt även efter en
utbildning jobba med aktivta koreografer         utbildning.
och dansare som ger en bra med
kontakter.

6)                                                                              6)
Min stil?                                                                   Min stil?
Vet inte riktigt hur det är på akis eftersom        Om jag gör mitt egna schema med jobb och ta klasser skapar jag tiden för
jag aldrig gått deras yrkesutb. men det jag      mitt skapande. Vill jobba mer koreografiskt än vad balettakademien
kände på audition var att modernt inte var        erbjuder.
lika bra som i München. Bra balett, bra jazz,
bra att de har street för det kommer mer och
mer. Efter vad jag förstod så är möjligheterna
för eget skapande ungefär som på
IWANSON. Men hey, jag är ju drivande:)

Summan:
Allt för låter lika logiskt som allt mot. Jag känner att jag vill dansa. Ett ja betyder ju inte att jag måste gå alla tre åren. Ett nej betyder inte att jag slutar med dansen.

You do the math...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback