Planeten Dans

Jag ser ut som vilken vanlig människa som helst. Om du mötte mig på gatan skulle du inte märka något konstigt eller annorlunda med mig. För jag går som er, har lika många kroppsdelar som er men ändå är jag konstig.
Jag är nämligen en Alien, kommer från en annan planet än Tellus.
Jag kommer från planeten Dans, landet jag bor i kallas för IWANSON och jag bor i huvudstaden som heter Schleissheimerstrasse 56.
Det är ganska mycket som skiljer min planet från eran. För det första är vi extremt få invånare, för att inte säga färst invånare nästan. I hela landet totalt är vi ca 200 personer, i min stad är vi endast 17 stycken. Det råder total diktatur på vardagarna men på helgerna har vi mer frihet. Vi har en herarki som är definitiv men icke omutbar. Vill man ha lite spelrum gäller det att nässla sig upp i rangordningen. Inget är omöjligt!
Även om det är diktatur och vi klagar en hel del bakom deras ryggar så har vi ganska roligt. Ty våran diktator ger oss ny underhållning varje vecka i form av en, förhoppningsvis, bra gästlärare.
En annan sak som skiljer sig är att vi svettas otroligt mycket, varje dag. Har ont i kroppen, varje dag. Strechar våra ömma muskler, jämt och varje dag.
Vi pratar ett konstigt språk här. Man skulle kunna se det som en blandning mellan svenska, tyska, engelska och danska men lite inslag av franska ord här och där.
Ni kan ju föreställa er hur roligt det låter när vi pratar. Holländarna kan slänga sig i väggen!
Vi är alla prefektionister som aldrig blir nöjda, varken med oss själva eller med vad vi presterar. Efter ett tag inser vi att tålamod är ett nyckelord för att kunna överleva i den här världen.
Ibland får vi besök från eran värld. En förälder, en vän eller annan släkting. Då sticker det till i hjärtat lite. Får oss att kanske vilja lämna Schleissheimerstrasse 56 för att återgå till Tellus med alla dess regler och normer.
Fast jag tror att nu har det gått så pass långt att vi inte känner oss riktigt hemma någonstans. Inte i vår värld eller eran.
Den största skillnaden är att vi dansar varje dag, ibland också på våran fritid. Den upptar den mesta av vår tid och vi är oftast ganska nöjda med det.
Hoppas ni fått en lagomt klar bild om min planet:)

Kommentarer
Postat av: rasha

helt underbart inlägg . verkligen.. vad starkt du skriver!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback